Lesrooster

Het actuele lesrooster voor het schooljaar 2022-2023 vindt u hier.

Koningsdag 30-04-2022

Op zaterdag 30 april,  hebben wij als Nederlandse school Bremen gelukkig weer gezamenlijk onze Koningsdagspelen kunnen houden.

Met dank aan TSV Borgfeld voor het gebruik van hun locatie, hebben de kinderen een prachtige ochtend beleefd met heel veel spelletjes en dolle pret. Dit was zeker voor herhaling vatbaar!

signal-2022-05-03-15-19-02-308-1
signal-2022-05-03-15-19-02-308-2
signal-2022-05-03-15-19-02-308-3
signal-2022-05-03-15-19-02-308

Sinterklaas was 05-12-2021 ook hier in het land

PXL_20211205_141527047
IMG-20211205-WA0006

Davy Klaassen, Nederlands voetbalspeler van Werder Bremen, bezocht de Nederlandse school op 26-09-2019

Werken tijdens de les

Nieuwsbegrip is Rembrandt. De kinderen mochten tijdens de les even Rembrandt na doen met echte houtskool!

Koningsdag 2018

Op 3 Mei 2018 werden de Koningsdagspelen gespeeld op de Nederlandse School.

Samen schaatsen op de Semkenvaart

Op 27 februari 2018 zijn we wezen schaatsen op de Semkenvaart.

Kleuters vieren carnaval tijdens de les

Op donderdag 22 februari 2018 werd tijdens de les carnaval gevierd.

Inspectierapport

Op 2 maart 2017 kreeg de school in het kader van een kwaliteitsonderzoek bezoek van de Inspectie van Onderwijs uit Nederland. Tijdens dit onderzoek doet de inspectie onderzoek naar de kwaliteit van het onderwijs. Daarbij gaat het om kwaliteitszorg, het aanbod, de onderwijstijd, het pedagogisch handelen van leraren, het didactisch handelen van leraren, de afstemming op de onderwijsbehoeften van leerlingen, het schoolklimaat, de begeleiding, de zorg, de resultaten en de ontwikkeling van leerlingen. De inspectie was zeer tevreden met wat ze gezien heeft in Bremen en daar zijn we natuurlijk heel trots op!

De resultaten van het onderzoek kunnen hier nagelezen worden.

Opening schooljaar 2016/2017

Op donderdag 25 augustus werd het begin van het nieuwe schooljaar niet met een Stuif-es-in! samen met de ouders gevierd, maar dit keer vierden de kinderen het in plaats daarvan in de klas met de juffen. Juf Ellen werd als nieuwe leraar voor groep 3/4/5 welkom gehete.

Stuif-es-uit!

Op 23 juni werd het schooljaar 2015/2016 afgesloten met de Stuif-es-uit! Deze middag namen de kinderen, ouders en juffen ook afscheid van Jeanne. Zij heeft zich jarenlang als juf vol ingezet en was de laatste 3 jaar daarnaast ook coöordinator van het NOHB. Kinderen en ouders wist ze altijd weer enthousiast te krijgen, zelfs aan het einde van een lange donderdag. Jeanne, bedankt!

Nederlandse Dag Bremen

Op zaterdag 30 april 2016 vond in Bremen een Nederlandse dag plaats, met spelletjes, etenswaren en een boekenmarkt. Informatie hierover vindt u op deze infopagina en poster en op onze facebook-site (https://www.facebook.com/events/1066422110081494). Voor de kleine bezoekers waren er verschillende (oud-)Hollandse spelletjes te doen, zoals sjoelen, stelten lopen, fietsbanden gooien en zak lopen. Op de boekenmarkt hadden bezoekers de mogelijk Nederlandse boeken, voor zowel kinderen als volwasssenen, te verwerven. Voor de innerlijke mens was goed gezorgd; verse boterkoek en appeltaart, stroopwafels en drop, kroketten, en nog veel meer.

Sponsorloop

Op zaterdag 7 maart 2015 werd in het Rhododendronpark Bremen door het NOHB een sponsorloop gehouden. Onder de titel Elfstedentocht werden door de kinderen rondjes gelopen danwel gereden op loopfiets/step, waarbij na elke ronde een opdracht uitgevoerd/vraag beantwoord moest worden over de provincies van Nederland. Vantevoren hadden de kinderen sponsoren gezocht onder familie, vrienden en buren. Samen werd door de kinderen hiermee 1018 euro bij elkaar gebracht. Dit werd, samen met een bijdrage vanuit het NOHB-bestuur, ingezet voor de aanschaf van 3 iPads voor gebruik in de klas.

►Zoektocht naar leerlingen - Flyer

Hier vindt u de actuele flyer van de Nederlandse school in Bremen. Behalve enige informatie over het onderwijs, staan hierop ook de contactgegevens en de website van de school.

Langs allerlei wegen zijn we op zoek naar nieuwe leerlingen voor de school, en de flyer is een handig hulpmiddel hierbij. Het aanspreken van vrienden/bekenden/andere ouders bij Kindergarten en Grundschule/sportclub/hobbyclub e.d., levert soms verrassende resultaten!

►Zoektocht naar sponsoren

De leerlingen van onze school wonen grotendeels blijvend in en om Bremen, en zijn vertrouwd met zowel de Duitse als de Nederlandse taal en cultuur. Voor locale bedrijven zijn deze leerlingen van nu, de werknemers van de toekomst! In een Europa dat steeds kleiner wordt, is de opleiding op onze school - met het oog op internationale contacten - iets wat het absoluut waard is om te ondersteunen. In ruil voor uw sponsorbijdrage kunnen wij u graag voorzien van een zgn. Spendenbestätigung voor uw Finanzamt. Wilt u sponsor worden, neem dan contact op met bestuursvoorzitter Venna van Foreest via telefoonnummer 0172-4545 365 of per e-mail NOHBremen@gmail.com. Zie ook: Sponsoren

NOHB in het nieuws

Naar aanleiding van het wegvallen van de NOB-subsidie per 1 januari 2014 en onze zoektocht naar leerlingen en sponsoren, heeft de locale pers meermaals aandacht besteed aan onze school. In de Weser Kurier verscheen op 12 december 2013 dit artikel en in de Kreiszeitung stond op 5 maart 2014 dit stuk. Op de Koningsdagborrel van de Nederlandse honorair consul in Bremen, dhr. Boerstra, stond de Stichting NOHB nog een keer in het licht, namelijk in een volgend artikel in de Weser Kurier van 29 april 2014.